Przedszkole Samorządowe nr 24
im. Misia Uszatka w Piotrkowie Trybunalskim

Czas na wspólną zabawę!

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 2 =
zdjęcie
...czyli Miś Uszatek podpowiada jak miło spędzać czas w domu, ucząc się i bawiąc. 
    
             Kochani Rodzice, w odpowiedzi na zaistniałą sytuację w kraju, ale także na apel MEN, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do nauki i zabawy w domu, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców", Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i w każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl będą ukazywały się darmowe materiały do pobrania. Zamieszczane lekcje będą obejmowały tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Pierwsze materiały można pobrać pod adresem: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/
_____________________________________
 
     Nauczyciele i specjaliści naszego przedszkola przygotowali zestaw adresów internetowych, dzięki którym odwiedzą Państwo ciekawe strony, wspomagające zabawę, naukę i twórcze działania z dziećmi w domu. 

Zachęcamy do zapoznania się z propozycjami:

 
_____________________________________
 
Specjaliści naszego przedszkola proponują również następujące zabawy i ćwiczenia z zakresu wspomagania terapii integracji sensorycznej oraz usprawniające aparat mowy. 

I. PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA DZIECI I RODZICÓW STYMULUJĄCE UKŁADY : PRZEDSIONKOWY (BEZ UŻYCIA SPECJALISTYCZNEGO SPRZĘTU), DOTYKOWY, USPRAWNIAJĄCE MOTORYKĘ MAŁĄ I GRAFOMOTORYKĘ.

STYMULACJA PRZEDSIONKOWA:
1. Skoki obunóż w miejscu, do przodu, do tyłu, na boki.
2. Przeskakiwanie z nogi na nogę.
3. Przysiady i wstawanie.
4. W siadzie kręcenie się w kółko na pośladkach.
5. Odwracanie głowy: w lewo, w prawo, w górę, w dół.
6. Skłony, skręty i kręcenie głową.
7. Marsz z wymachami rąk i nóg.
8. Skoki pajacyka.
9.Skoki żabki.
10. Toczenie się po dywanie w różnych kierunkach.
11. Kołysanie się : na stojąco, w pozycji czworaczej, na klęczkach, w siadzie skrzyżnym na boki, do przodu i do tyłu.
12. Zabawy w przepychanie i siłowanie się: dziecko i rodzic stykają się plecami, nogami, dłońmi.
13.Przenoszenie woreczków w określone miejsce palcami stóp lub na podbiciu stopy.
14. Odbijanie balonika w nietypowy sposób: głową, łokciem, ręką.
15. Zagadki ruchowe np. naśladowanie ptaków, samolotów, czynności i ich odgadywanie.
16. Rzucanie przedmiotów do celu.
17. Podrzucanie woreczka prawą ręką – łapanie lewą.

USPRAWNIANIE UKŁADU DOTYKOWEGO:
1. Dotykanie dłoni i przedramion materiałami o różnej fakturze.
2. Dotykanie poszczególnymi palcami materiałów o różnych fakturach.
3. Wskazywanie miejsca dotyku bez pomocy wzroku ( rodzic dotyka swoim palcem wierzchu dłoni, palców i przedramienia dziecka).
4. Zabawy w materiale sypkim: groch, kasza, makaron, piasek kinetyczny.
5. Robienie kul z papieru o różnej fakturze( papier gazetowy, śniadaniowy, folia aluminiowa) i rzucanie nimi do celu.
6. Rysowanie wzorów, figur, liter na tackach wypełnionych materiałami o różnej strukturze, np. kaszą, ryżem, piaskiem.
7.Wyciskanie gąbki w ciepłej wodzie.
8. Różnicowanie szczypania, drapania, opukiwania, oklepywania.
9.Rozpoznawanie przedmiotów schowanych w torbie bez pomocy wzroku.
10.Wodzenie palcem po szlaczkach wykonanych z różnych faktur

USPRAWNIANIE MAŁEJ MOTORYKI I ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE:
1. Kartkowanie stron w książkach i czasopismach.
2.Zakręcanie i odkręcanie nakrętek od słoików.
3. Wrzucanie monet do skarbonki.
4.Przypinanie klamerek od bielizny do np. do sznurka, skakanki.
5. Robienie konfetti za pomocą dziurkacza.
6. Krążenie dłoni- wyciągniętych w bok, ułożonych równolegle.
7. Nawijanie włóczki w kłębek.
8. Malowanie – duże powierzchnie, plamy, łuki, sinusoidy, kształty e , o bez odrywania ręki
9. Lepienie z plasteliny, ciasta kulek, wałeczków, ludzików, zwierząt, liter, cyfr.
10. Spacery palcami po stole- w różnych ich zestawieniach np. wskazujący i serdeczny, kciuk i mały itp.
11.Naśladowanie gry na pianinie, pisania na komputerze
12.Odtwarzanie rytmu deszczu.
13. Cięcie po liniach prostych i falistych.
14. Stemplowanie
15.Wydzieranki z papieru.
16.Zabawa w pranie, rozwieszanie, strząsanie.
17.Rozłożone dłonie leżą na stole, dziecko unosi wymieniony palec w obu dłoniach jednocześnie i nazywa palec.
18.Swobodne bazgranie na dużych arkuszach papieru kredkami, flamastrami.
19. Dociskanie złożonych dłoni do siebie.
20.Pogrubianie konturów figur geometrycznych, prostych szlaczków, obrazków.
21.Pisanie po śladzie.
22.Rysowanie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych oraz kół różnej wielkości.
23.Zabawy konstrukcyjne klockami.
24.Przenoszenie różnych przedmiotów za pomocą pęsety lub szczypiec.
25.Rysowanie w powietrzu dużych wzorów np. kolo, serce itp.
 
ĆWICZENIA ODDECHOWE W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ 
 
         Pamiętajmy, że prawidłowe oddychanie jest podstawą dobrej wymowy, a przede wszystkim silnego głosu. Ćwiczenia oddechowe w terapii logopedycznej każdego dziecka są niezwykle ważne, ale także relaksujące, a przy tym dzieci zwyczajnie bardzo je lubią. Są po prostu świetną zabawą!

ĆWICZENIA ODDECHOWE
- zdmuchiwanie kawałka papieru z gładkiej powierzchni
- wydmuchiwanie skrawków papieru z chropowatej powierzchni za pomocą rurki
- zdmuchiwanie świecy (tak, aby płomień „tańczył”), dmuchanie na watę, na piórko, wiatraczki
- dmuchanie na okręt położony na wodzie
- dmuchanie na zawieszone na nitkach krążki z papieru kolorowego
- dmuchanie przez rurkę włożoną do wody „bulgotanie”
- robienie baniek mydlanych
- dmuchanie przy użyciu różnego rodzaju wiatraczków, gwizdków, glinianych ptaszków
- nadmuchiwanie balonika, piłki
- dmuchanie na kartki zeszytu, by je przewrócić lub poruszyć
- mecz piłkarski - przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej do osoby siedzącej naprzeciwko, staramy się wbić gola w bramkę zbudowaną z klocków
- gotowanie obiadu - rozdmuchiwanie w naczyniu chrupek, ryżu, kaszy, pociętej gąbki, kawałków styropianu.
- gra na organkach, trąbce
- wdech krótki-równocześnie podnosimy ręce do góry, przy wydechu ręce opuszczamy


https://domologo.pl/category/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-oddechowe/ - zachęcamy do zapoznania się z treścią strony 
https://wordwall.net/pl/resource/910284/logopedia/%C4%87wiczenia-buzi-i-j%C4%99zyka1 - ćwiczenia buzi i języka z wykorzystaniem wirtualnej ruletki, zachęcamy do zabawy
 
_______________________________________

MAMO, TATO ZAWSZE PODKREŚLAJ OSIĄGNIĘCIA DZIECKA !!!
______________________________________

     W załącznikach do powyższego wpisu przesyłamy także zdjęcia zaczerpnięte z Internetu ("Nely Ceballos: nutrición infantil y lactancia") - propozycje twórczych zabaw z dziećmi, które wspaniale rozwijają kreatywność, usprawniają mięśnie dłoni, wspomagają skupienie uwagi, a przy tym nie wymagają wiele - korzystają z materiałów dostępnych w każdym domu. W załącznikach znajdą Państwo również propozycje zabaw, ćwiczeń i gier logopedycznych. 


        W galeriach poszczególnych grup znajdują się również zakładki pod nazwą: Propozycje kart pracy do aktywności w domu. To miejsca, w których nauczyciele naszego przedszkola dołączają systematycznie karty pracy do aktywności domowej. Mogą Państwo wybierać poszczególne materiały wg potrzeb i chęci. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami. 
powrót