Uczymy dzieci programować.
Zabawa w konstruowanie, kodowanie i programowanie to inwestycja w przyszłość, szczególnie we wszechstronny rozwój indywidualny i społeczny każdego dziecka . Efektem realizacji programu jest wzbogacenie bazy dydaktycznej i wyposażenia przedszkola oraz aktualizacja wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie stosowania nowoczesnych metod w realizacji zadań z kodowania i programowania. Zabawy i zajęcia, z wykorzystaniem tak atrakcyjnych metod i środków dydaktycznych, są bardzo interesujące dla dzieci. Motywująje do aktywnej i samodzielnej działalności, rozwijają ich zainteresowania i zdolności, kształtują cierpliwość w działaniu. Pozwalają także na wykorzystanie sprzętu multimedialnego w sposób wartościowy i kształcący.
Nauka programowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom, rozwijać wiedzę na temat działania technologii, a także zdobywać umiejętności w celu zgłębiania nowych pomysłówi opracowywania nowych innowacji.
W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania 10-25.10.2020 nasze przedszkolaki pod kierunkiem p. Karoliny Robaszek, p. Ani Góral oraz p. Agaty Sobali poznały tajniki tego ciekawego zajecia, ktore kształtowały różne sfery np. matematyczną, przyrodniczą i językową.
Gr.3 Zajączki: "Zakodowane warzywa" - układanie obrazków warzyw na podstawie kodu, nazywanie warzyw,przeliczanie ich, analiza sylabowo - głoskowa wyrazow.
Gr.4 Pajacyki: "Kolorowe wieże" - odkodowywanie kolorów plastikowych kubków na podstawie ilości żabek umieszczonych na planszy, ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej oraz rozpoznawanie cyfr oraz "Kodowane ścieżki "- układanie za pomocą strzałek drogi np. brudnego ubranka do pralki,przeliczanie strzalek,rozpoznawanie figur, kolorów odczytywanie współrzędnych figur.
Gr.5 Pieski: "Kasztanowiec"- ukladanie drzewa z kasztanów, liści oraz kubkow papierowych na postawie wiersza czytanego przez nauczyciela,cwiczenie w rozpoznawaniu lewej i prawej strony, nazywanie liter i cyfr oraz kontynuacja rozpoczetego rytmu.
Gr. 0: "Kodowane ścieżki "- układanie za pomocą strzałek leśnej drogi, utrwalanie obrazu graficznego poznanych liczb,przeliczanie strzalek,rozpoznawanie kolorow odczytywanie współrzędnych figur oraz odkodowywanie obrazków poznanych literek.