Przedszkole Samorządowe nr 24
im. Misia Uszatka w Piotrkowie Trybunalskim

kodowanie na dywanie

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 8 =
121678026_4435667189840973_6424125539034820088_n
Uczymy dzieci programować.
      Zabawa w konstruowanie, kodowanie i programowanie to inwestycja w przyszłość, szczególnie we wszechstronny rozwój indywidualny i społeczny każdego dziecka . Efektem realizacji programu jest  wzbogacenie bazy dydaktycznej i wyposażenia przedszkola oraz aktualizacja wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie stosowania nowoczesnych metod w realizacji zadań z kodowania i programowania. Zabawy i zajęcia, z wykorzystaniem tak atrakcyjnych metod i środków dydaktycznych, są bardzo interesujące dla dzieci.  Motywująje do aktywnej i samodzielnej działalności, rozwijają ich zainteresowania i zdolności, kształtują cierpliwość w działaniu. Pozwalają także na wykorzystanie sprzętu multimedialnego w sposób wartościowy i kształcący.
 
        Nauka programowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom, rozwijać wiedzę na temat działania technologii, a także zdobywać umiejętności w celu zgłębiania nowych pomysłówi opracowywania nowych innowacji.

      W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania 10-25.10.2020 nasze przedszkolaki pod kierunkiem p. Karoliny Robaszek, p. Ani Góral oraz p. Agaty Sobali poznały tajniki tego ciekawego zajecia, ktore kształtowały różne sfery np. matematyczną, przyrodniczą i językową.

Gr.3 Zajączki: "Zakodowane warzywa" - układanie obrazków warzyw na podstawie kodu, nazywanie warzyw,przeliczanie ich, analiza sylabowo - głoskowa wyrazow.

Gr.4 Pajacyki: "Kolorowe wieże" - odkodowywanie kolorów plastikowych kubków na podstawie ilości żabek umieszczonych na planszy, ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej oraz rozpoznawanie cyfr oraz "Kodowane ścieżki "- układanie za pomocą strzałek drogi np. brudnego ubranka do pralki,przeliczanie strzalek,rozpoznawanie figur, kolorów odczytywanie współrzędnych figur.

Gr.5 Pieski: "Kasztanowiec"- ukladanie drzewa z kasztanów, liści oraz kubkow papierowych na postawie wiersza czytanego przez nauczyciela,cwiczenie w rozpoznawaniu lewej i prawej strony, nazywanie liter i cyfr oraz kontynuacja rozpoczetego rytmu.

Gr. 0: "Kodowane ścieżki "- układanie za pomocą strzałek leśnej drogi, utrwalanie obrazu graficznego poznanych liczb,przeliczanie strzalek,rozpoznawanie kolorow odczytywanie współrzędnych figur oraz odkodowywanie obrazków poznanych literek.
powrót